Peterlynn Banner MBS banner flysurfer banner Ozone banner

Auteur Topic: nieuw hier! ( en gelijk een paar vragen..)  (gelezen 1547 keer)

Offline Iguana53

• Newbie
  • *
nieuw hier! ( en gelijk een paar vragen..)
« Gepost op: 27 maart 2017 12:49 »
ik heet Patrick, kom uit de omgeving van breda, en heb een paar vragen.

ik heb nu een pl hornet 4 om een beetje te oefenen met kiten, maar aangezien ik 'later' wil gaan landboarden en niet van mn bord gerukt wil worden met een vlaag wind, ben ik dus aan het kijken voor een depower kite.

nu heb ik gekeken naar een 2ehands flysurfer speed 3 12m ,( ik weeg 72kg) om te beginnen en waar ik ook meer uit kan halen als ik wat vergevorderd ben,maar daar zit een infinitief bar 1.0 bij, nou heb ik gelezen dat die nogal ruk zijn ( lijnen verstrikt in elkaar, snel slijtage aan de lijnen) en modus gelijk een andere bar te kopen,infinitief 2.0 oid...( met lijnen?) is nog nogal wat dat  er bij komt.

of zijn er nog andere vergelijkbare depower kites,waar ik naar kan kijken, die rustig door de lucht gaan, lekker smooth (kwijl) niet zenuwachtig, en waar ik meer bij kan cruisen dan door de lucht vliegt. en die je niet gelijk afstraft als je een klein foutje maakt...

iemand een idee? 8)

ik hoor graag reacties!

Offline Iguana53

• Newbie
  • *
Re: nieuw hier! ( en gelijk een paar vragen..)
« Reactie #1 Gepost op: 02 april 2017 16:53 »
 (nopompom) komen hier nog meer mensen uit de buurt van breda toevallig...?

Offline john33

• Pro
  • so many wind.... so little time...
« Reactie #2 Gepost op: 14 juni 2017 21:40 »
hoi Patrick,

helaas is door onder andere facebook het forum gebeuren erg rustig geworden.

Maar vooruit, je had auto spelling zeker aanstaan op je mobiele apparaat :)
infinitief bar, infinity bedoel je denk ik, ha ha.

Anyway,
Je kunt prima landboarden met een PL Hornet, heb ik ook gedaan.
Als je statisch staat te kiten dan kan een windvlaag je ineens katapulteren, been there, done that.
Maar als je op een board staat met wat voorwaartse snelheid dan vallen die vlagen ineens best mee, met je armen en je knieen kun je best veel opvangen.

Van een hornet naar een speed 3 is best een aardige stap, maar niet onmogelijk.
Wat je zou kunnen doen is kijken naar een peter lynn synergy of venom.
Deze kites zijn wel al wat ouder maar zijn rete stabiel, veel depower en gaan goed met vlagen om.
4x Flexifoil Pro Team
Quadrifoil Q4
Peter Lynn Venom II 13
GIN Yeti 4.5
GIN Yeti 8
Ozone Flow 2,3,4m2
Zebra kite board
MBS Core 16 met matrix trucks

Offline BartjhuuB

• Newbie
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 03 september 2017 23:01 »
Je zit een beetje in hetzelfde schuitje als mij. Ik vlieg zelf met een Peter Lynn Hornet en wil overgaan naar een DePower kite. Inmiddels al heel wat tube kites gehad maar een foil is toch echt het fijnst voor mijzelf. Geen gezeul met een pomp en lekke struts. Ik ben zelf ook nog opzoek naar een depower foil en heb er een op het oog. Een PeterLynn Synergy 12.0. Ik kom zelf uit Roosendaal dus dat is dicht bij Breda in de buurt!

You Can't Buy Happiness, But You Can Buy A Kite, And That Is Very Close!